|

Zmiany w biznesie – luksus czy konieczność?

Zmiany w biznesie - luksus czy konieczność?

Umiejętność pracy z e zmianą jest jedną z kompetencji przyszłości. Przydaje się też w życiu. A w biznesie? Czy zmiany w biznesie to luksus na który trudno sobie pozwolić czy konieczność bez której Twój biznes nie przetrwa? Poznaj 12 sposobów na zmianę sposobu myślenia i przyjęcie zmiany Wypróbuj te proste ćwiczenia, aby wytrenować swój mózg tak, żeby mógł zaakceptować, a nawet polubić zmiany.

Zmiany w biznesie są nieunikniona. Zaakceptowanie tego faktu oraz uczenie się sposobów przewidywania zmian jest kluczowe dla utrzymania i rozwoju biznesu. Brak elastyczności i otwartości na zmianę jest główną mentalną przeszkodę dla przedsiębiorców, gdy ich firmy, klienci i rynek zmieniają się w czasie. Dzieje się tak czy tego chcemy czy nie.  Wiem, że zmiana to trudny temat, ale jest dobra wiadomość.  Tak naprawdę możesz wytrenować swój mózg, aby lepiej radzić sobie ze zmianami. Wystarczą proste ćwiczenia, od wyobrażania sobie upadku firmy po naukę medytacji. Nie zawsze jest to przyjemne, ale zawsze jest to możliwe. Poznaj 12 sposobów, które pomogły największym biznesmenom nauczyć się pracy z e zmianą.

1. Zmiany w biznesie – Naucz się medytować.

wyobraź sobie, że Twój sposób myślenia to mięsień, który można wzmocnić i poprawić. Jednym ze sposobów na poprawę naszego nastawienia i przyjęcie zmian w naszym życiu jest nauczenie się medytacji. Materiały, które pomogą Ci „wyćwiczyć” ten mięsień, obejmują książki takie jak:

Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość, Osho

Medytacje na każdy dzień. Ścieżka do spokoju, DalajLama XIV

2. Uczyń rozwój osobisty swoim priorytetem.

Poświęcenie czasu na pracę nad własnym rozwojem może być niezwykle trudnym wyzwaniem dla przedsiębiorcy. Ale jest to jedyny sposób na przyjęcie zmian i radzenie sobie z nieuniknionym stresem oraz wzlotami i upadkami, które towarzyszą rozwojowi firmy. Niezależnie od tego, czy jest to medytacja, joga, praktyka duchowa, czy po prostu pytanie o siebie, intencja dotycząca własnego rozwoju i ścieżki pozwoli ci nauczyć się akceptować zmiany. 

3. Zmiany w biznesie, a uważność. Naucz swój mózg, zauważać 3 pozytywne zmiany dziennie.

Wypracuj praktykę zauważania trzech zmian dziennie, które miały pozytywny wpływ na zdolność ludzi do prowadzenia działalności: poczta e-mail a korespondencja pocztowa, telefony stacjonarne a rozmowy przez Skype’a z ludźmi na całym świecie. Zauważając pozytywne skutki zmiany dla biznesu, nauczysz swój mózg, aby postrzegał zmianę jako szansę na rozwój.

4. Zmiany w biznesie a sekcja zwłok Twojej firmy.

Nie ma nic bardziej efektywnego w generowaniu zmian niż myślenie o ostatecznym upadku Twojej firmy. Przyjrzyj się swojej firmie i zastanów się, co by się stało za sześć miesięcy lub rok, gdybyś był w stagnacji. Wejdź w buty konkurencji i zastanów się, co zrobiliby, żeby cię pokonać. Gdy zdasz sobie sprawę ze śmiertelności własnej firmy, szybko otworzysz się na zmiany!

5. Skoncentruj się na swojej długoterminowej wizji.

Zmiana jest często niewygodna, ale jest konieczna, jeśli chcesz, aby Twoja firma się rozwijała. Musisz przyjąć ten fakt i spojrzeć poza obecne warunki na swoje długoterminowe cele i wizję.

6. Zmiany w biznesie –wyobraź sobie nieuniknione.

Należy pamiętać, że prawie każdy produkt w historii jest w końcu przestarzały, przynajmniej w swojej pierwotnej formie. W ramach eksperymentu myślowego spróbuj wyobrazić sobie, jak i dlaczego Twoja własna firma stanie się przestarzała. Kto lub co może sprawić, że będzie przestarzała? Wymyślając odpowiedzi na to pytanie, możesz przygotować się do wprowadzania tych innowacji, a nie nakłaniać do tego konkurencję Twoim kosztem. 

7. Zmiany w biznesie – wykonuj brudną robotę.

Pracuj na innych stanowiskach w swojej firmie. W szczególności podejmij się pracy, której wszyscy w firmie nienawidzą. To przygotuje twój umysł do podejścia do biznesu z innego punktu widzenia. Wtedy będziesz mógł zacząć zmieniać swoją firmę na lepsze.

8. Słuchaj ludzi, którym ufasz.

Zbuduj swój zespół na wysokim poziomie. Zatrudnij dyrektora generalnego, abyś mógł wrócić do roli prezydenckiej. To zmusza do większej otwartości na zmiany, ponieważ prezes ma własne pomysły na rozwój firmy. I Twój zespół będzie miał ostateczną moc podejmowania decyzji, aby dokonać zmian i wyprowadzić cię z „mentalnych ruchomych piasków”. 

9. Zaakceptuj fakt, że zmiana w biznesie nastąpi z tobą lub bez ciebie.

Zaakceptuj trzy rzeczy: życie jest krótkie, czas jest cenny, a twoje ego zawsze potrzebuje zastrzyku pokory. Każdy pomysł ma swoje życie i ewolucję. Zmiana jest naturalną i niezbędną częścią tego cyklu ewolucyjnego. Zmiana nastąpi z tobą lub bez ciebie i Twoja decyzją jest jedynie to, czy to zaakceptujesz i się rozwiniesz, czy będziesz się upierać przy ostrym przegapiając szansę.

10. Zmiany w biznesie noszą spódnice.

Zatrudnij więcej kobiet. Niedawne badania wykazał, że zespoły z większą liczbą kobiet niż mężczyzn osiągały lepsze wyniki niż zespoły z przewagą mężczyzn. W rzeczywistości sama obecność kobiety zwiększała wydajność grupy, nawet jeśli ta kobieta nie była na stanowisku kierowniczym. Kobiety myślą o problemach bardziej holistycznie i częściej rozwiązują problemy we współpracy. Są to cechy, których potrzebujesz w swoim zespole, gdy pracujesz nad zmianą.

11. Bądź wrażliwy na innych.

Rozwijając naszą firmę przyjmujemy najczęściej ścieżkę najmniejszego oporu. Nie zawsze jest to jednak najlepsza droga do tworzenia czegokolwiek nowego, gdyż opieramy się wyłącznie o nasze obecne rozumienie rzeczywistości i posiadane umiejętności. Stawiając się w pozycji władcy, inni zostają po prostu wciągnięci w nasze procesy. Ale jeśli otworzymy się się na pomysł akceptowania podatni myśli, pomysłów i spostrzeżeń innych, możemy nie tylko pozytywnie zmienić nasze nastawienie, ale także stać się lepszymi liderami. 

12. Zmiany w biznesie a  „koszty utopione”.

Im więcej czasu i wysiłku w coś zainwestowałeś, tym bardziej prawdopodobne jest, że pozostaniesz do tego  pomysłu/ projektu przywiązany – nawet jeśli lepszym wyborem jest odwrócenie się, odejście, albo jak to powiedział mój znajomy – odcięcie kotwicy. Nie pozwól, aby strach przed utratą tego, co zainwestowałeś, determinował Twoje decyzje. Pomyśl racjonalnie o korzyściach płynących z kontynuowania projektu. Jeżeli bilans finansowo – energetyczny jest ujemny cięcie musi być szybkie i precyzyjne.


Podobne wpisy